Ads 468x60px

Monday 8 December 2014

Tips Mudah Berhenti Merokok


Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Terima kasih kerana sudi singgah di blog ini. Saya doakan anda sentiasa sihat dan bahagia.

Sekarang kalau nak beli barang, saya suka ke 99 speedmart. Rasa macam harga barang barang kat situ tak mahal sangat.

Satu hari masa tengah beratur nak bayar barang barang yang di beli, ternampak seorang pakcik di kaunter sebelah menghulurkan duit RM10 kepada cashier sambil memegang sekotak rokok.


Tetiba ternampak cashier memberitahu sesuatu kepada pakcik tu lalu dia mengeluarkan duit tambahan di dalam poket seluarnya. Pada firasat saya, mungkin harga sekotak rokok tu lebih dari RM10.


Masa tengah berjalan ke kereta, terlintas rasa kasihan pada pakcik tu. Dari gaya pakcik tu nampak macam dia hanya berkerja sebagai tukang sapu berdasarkan baju yang dia pakai.

Maafkan saya jika ada yang terasa dan tidak terlintas untuk memperlekehkan pekerjaan pakcik tu.

Saya cuma rasa kasihan sebab mungkin dengan duit 10 ringgit itu boleh beli makan malam untuk dia atau benda yang lebih bermanfaat.
Saya rasa kasihan kepada pakcik ni kerana dia mungkin ingin berhenti merokok tapi tidak tahu bagaimana caranya.


Benci Pada Rokok


Saya memang tak suka pada perokok. Pada saya mereka adalah orang yang tidak bertanggungjawab.

Ye lah, mereka ni dah lah kadang kadang merokok di tempat awam, pastu membiarkan asap rokok mereka di hidu oleh orang lain.


Menurut kajian, orang yang menghidu asap rokok tu lebih merbahaya daripada perokok.

Saya memohon maaf kepada perokok di luar sana jika terasa dengan kata kata saya, bukan niat untuk 'marah' kepada anda tetapi sayangilah nyawa anda.

Ingatlah, jika anda seorang ayah, cuba fikirkan tentang anak anak anda. Kerana saya telah melalui di mana ayah terpaksa menanggung sakit akibat merokok.

Mungkin anda boleh baca kisah ayah di sini.


Apa Pandangan Ustaz Tentang Tabiat Merokok






Ermm tengok ni, dah ramai ustaz yang cakap rokok ni haram.

Berhentilah, nak tunggu fatwa dari mana lagi? Baru nak berhenti.

Buat Anda Yang Ingin Berhenti Rokok


Saya cadangkan anda menonton video di bawah ini.

https://www.youtube.com/watch?v=63y35enT9XI&feature=player_embedded

Dalam video ni, seorang perokok berkongsi bagaimana beliau berjaya berhenti merokok.

Walaubagaimanapun, saya rasa untuk berhenti merokok, sokongan moral daripada orang tersayang adalah sangat penting.

Saya rasa ini adalah perkongsian sangat superb. Semoga anda terinspirasi dari video ini.

Jika anda seorang isteri, mungkin anda boleh menhadiahkan vivix kepada suami tercinta.

Testimoni Berhenti Merokok


Cuba tengok testimonials di atas.





Setelah memcuba vivix, rokok yang dihisap akan terasa pahit macam hempedu. Sehinggakan dah ramai yang berhenti merokok setelah minum vivix.

Saya tahu hanya perokok sahaja yang tahu kesukaran untuk melupakan rokok tapi tak salah kalau berusaha kan?

Merokok Ibarat Membakar Duit


Cuba bayangkan

Jika 1 hari 1 kotak                    = RM10 bersamaan satu set lunch
Jika 1 bulan 30 kotak               = 30 kotak bersamaan petrol untuk sebulan
Jika 1 tahun 360 kotak             = RM3,600 bersamaan belanja persekolahan anak untuk 1 tahun
Jika 10 tahun 3,600 kotak        = RM36,000 bersamaan belanja pergi haji

Anda Berhajat Untuk Mencuba Formula Berhenti Merokok?


Jika anda berhajat untuk mencuba vivix atau ingin menghadiahkan vivix buat yang tersayang, boleh menghubungi saya di 013 2801973

Semoga segala peekongsian ini sedikit sebanyak dapat memberi pencerahan kepada anda.

Saya doakan anda mendapat manfaat dari entry kali ini.

Info vivix





Sekian dulu entry untuk kali ini, semoga ia memberi manfaat kepada anda!

Jika anda rasa entry ni best, sila 'like' untuk manfaat kawan-kawan lain.


Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga?



FREE CONSULTATION and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!





NORZALIZA MOHD Shaklee ID : 1098263
013-2801973 (Call, SMS, Telegram, WhatsApp)






blogger templatesblogger widgets

0 comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates