Ads 468x60px

Sunday 5 June 2016

Biskut Chocolate Chips Mudah

Assalamualikum dan salam sejahtera.

Selamat menyambut Ramadhan kepada anda semua. Semoga Ramadhan tahun ini lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya...aamiinn. 

Entry kali ni saya nak share resepi biskut chocolate chips. Resepi ni saya ambik dari seorang rakan kat facebook, azlina fans.

Saya dah try buat dan menjadi, sedap dan rangup. So better saya 'simpan' kat sini, lepas ni kalau nak buat boleh refer ke sini je..hihi.



Lagi satu cara nak buat dia pun senang, tak perlu pakai mixer. Just guna sudu or senduk untuk gaul semua bahan.

Bahan2.

Bahan (a)

3/4 cawan butter (saya guna planta)
1/2 cawan gula merah
1/2 cawan gula halus
1/4 cawan minyak masak
1 biji kuning telur
Sedikit esen vanila

Bahan (b)

2 cawan tepung gandum
1 sudu kecil soda bikarbonat
1 sudu kecil baking powder

Bahan (c)

1 sudu besar tepung besar ( untuk bagi biskut rangup)
1 sudu besar serbuk koko ( boleh letak lebih)
Chocolate chips
Badam flakes

Cara2

1) Masukkan semua bahan (a) dalam mangkuk besar or apa bekas yang ada kat rumah. Then, gaul sebati dengan menggunakan sudu atau senduk hingga sebati.
2) Masukkan bahan (b) dalam mangkuk tadi. Jangan lupa ayak dulu bahan (b) ni. Gaul hingga sebati.
3) Masukkan bahan (c) dan gaul sebati. Adunan ni lembik je.
4) Masukkan adunan tadi dalam plastik atau bekas bertutup dan simpan dalam peti ais 45 minit atau 1 jam.
5) Bakar pada suhu 170 , 25 minit. Jangan lupa panaskan oven dalam 5 minit sebelum bakar biskut tu.

Selamat Mencuba :-)

blogger templatesblogger widgets

0 comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates