Ads 468x60px

Wednesday 4 June 2014

OMG! Bestnya. Rugi Siapa Tak Join!!!



Assalamualaikum. 

Syukur alhamdulillah kerana Allah telah gerakkan hati saya untuk join seminar yang dianjurkan oleh empayar Maria Firdaus Millionare in Shaklee a.k.a empayar MFMS. 


Anak kecil saya - Mia


Mesti korang nak tahu kan, apa tu OMG?? OMG tu adalah shortform untuk Online Offline Marketing. Program ini telah berlansung selama 2 hari iaitu 24 & 25 May 2014 yang lalu. 

Saya rasa amat gembira kerana terlalu banyak tips dan rahsia kejayaan yang telah dikongsikan sepanjang program ini.

Seminar ini telah dijayakan bersama barisan leader di dalam group MFMS. Dimana ia bertujuan untuk membantu semua ahli keluarga MFMS menjalankan perniagaan dengan lebih mudah berdasarkan track record kejayaan master kami iaitu Maria dan Firdaus.

Opss..program ini adalah khas untuk susur galur MFMS sahaja. Dengan slogan kami adalah 

"The Most Happening Group in Malaysia". 


Master Maria dan Firdaus

Wahh...gitew. Rugi siapa tak join group ni...hihi.

Ok lah, jom tengok perkongsian Dan suasana sepanjang majlis ini berlangsung.


Hari pertama

Menyingkap rahsia kejayan Master Maria Firdaus



Ini Adalah Master Firdaus a.k.a adik DAO.  Seorang yang sangat ambitious dan bersemangat.
Master firdaus berkongsi rahsia bagaimana mereka berjaya naik ke rank tertinggi dalam Shaklee dalam tempoh hanya 9 bulan!!!

Perkongsian yang cukup hebat Dan sangat terinspirasi. Antara kata-kata keramat yang di sampaikan adalah, 'untuk berjaya kits follow orang yang berjaya'. So kami semua akan cuba follow and duplicate segala tips yang telah dikongsikan.


Master your bisness oleh Master Maria


Maria berkongsi bagaimana cara untuk berjaya dalam bisness Shaklee.

Sesi kali ini lebih kepada technical. Antara ilmu yang disampaikan adalah formula kejayaan: House of Inspiration. Jika kesemua element digarap dengan baik, Insyallah perjalanan mendaki 7 gunung menuju master coordinator Shaklee akan lebih mudah. Aminn....


Guna,  Percaya dan Yakin oleh Suhana Kawi



Suhana merupakan antara peserta yang mempunyai energy yang sangat tinggi Dan positif.

Menurut suhana, kalau kita nak berniaga sesuatu, kita perlu rasa atau gunakan produk itu dulu. Then, baru lah mudah untik kita berkongsi dengan orang lain.


Mudahnya menjual dalam 5 minit.



Dalam sesi ini, arham berkongsi tips bagaimana untuk close deal dengan customer dalam masa 5 minit sahaja. Ramai yang terkesima dengan tips-tips yang diberikan.


Perkongsian dari hati



Perkongsian yang sangat menyetuh hati dari Cheq Siti Safwanah. 

Ramai yang mengalirkan air mata ketika ini. Beliau amat bersyukur kerana Allah telah menemukan beliau dengan group dan semua ahli keluarga MFMS.

Menurut beliau, kehidupannya sangat berubah setelah menyertai Shaklee di bawah group ini. 

Cerita dari hati ini membuatkan kami semua rasa bersyukur kerana berada dalam group yang awesome ini dimana kami mempunyai barisan leader yang hebat dan sanggup berkorban demi kejayaan seluruh ahli keluarga MFMS.

Bak kata mentor kami, kita tidak akan berjaya sorang-sorang tanpa bantuan sahabat lain.


Beri masa vs Cari masa oleh Affni Shahida



Affni shahida merupakan seorang IBU muda yang mempunyai 3 anak kecil, tiada maid dan juga menjaga orang tua. Untuk pengetahuan anda, beliau telah pun mengengam bonus 5 angka.

Kali ini berliau berkongsi tips bagaimana beliau membahagikan masa antara kerjaya dan keluarga. Katanya, untuk berjaya kita mestilah menjadi orang yang luar biasa. Keluar dari comfort zone!



Hari ke 2

Blog marketing



Sekali lagi En. Arham diberi mandat untuk berkongsi tips dengan kami. 

Beliau berkongsi tentang rahsia bagaimana untuk memastikan semua friend di fb nampak apa yang kita post di fb dan bagaimana untuk meningkatkan traffic di blog.


Offline marketing oleh En.Hafiz




Kami bertuah kerana dalam group ini ada seorang yang sangat pakar dalam offline marketing iaitu En.Hafiz.

Banyak tips tips yang telah dikongsikan oleh En.Hafiz dalam slot kali ini.


How to handle customer oleh Master Firdaus dan Maria


Master Maria dan Firdaus

Maria dan firdaus juga berkongsi tips bagaimana untuk deal dengan customer dengan Cara yang terbaik.

Kami diajar dengan teknik yang sangat superb!

Nak tahu apa teknik tu? Kenalah join group ini dulu...hihi.


Leadership oleh Kam Haryatie


Kam Haryatie

Kam haryatie juga di beri amanah until menyapaikan sedikit tips tentang leadership.

Belaiu berkongsi persediaan sebelumbmenjadi leader di dalam Shaklee, ciri -ciri menjadi seorang leader yang hebat dan bagaimana beliau duplicate ilmu yang di ajar oleh mentor kepada anak anak buah belaiu.

Katanya, ramai yang tidak sedar bahawasanya kita semua adalah leader. Sebagai seorang leader di dalam bisness, kita mesti sentiasa ingat prinsip asas perniagaan dalam diri masing-masing.
'Bantu orang main berjaya, anda terpaksa akanberjaberjaya. Help enough people to get what they want, you will get what you want!


Hot seat


Insan-insan hebat yang membuat perkongsian yang sangat best!



Hadiah yang di terima oleh 'hot seater'
Insan-insan hebat ini menerima hadiah dari Master Maria

Untuk slot ini, kami berkesempatan untuk mendengar perkongsian dari insan - insan hebat dalam group kami yang telah berjaya mendapat car bonus dan bonus 5 angka!

Perkongsian kali ini sangat memberi inspirasi dan motivasi kepada kami . Pesan mereka, untuk berjaya kita memerlukan usaha dan pengorbanan. Dalam apa jua usaha yang kita lakukan, kita mesti berbalik kepada yang Maha Pencipta, Allah. 

"Put Allah first in any situation, all other things fall into the proper place" 


Secret projek empayar MFMS

Firdaus mendedahkan kepada kami projek-projek rahsia yang sedang dalam perancangan. Sekali lagi kami berasa syukur dan sangat bertuah kerana mempunyai seorang leader yang hebat. Kami amat kagum dengan dengan idea-idea tersebut.

Semoga Allah akan mempermudahkan usaha beliau.


The power of serah

Setelah berusaha bersungguh-sungguh, kita mesti tawakal dan berdoa kepada yang Maha ESA. Semua yang berlaku di atas muka bumi ini adalah di atas kehendakNya.

Firdaus berkongsi tips bagaimana untuk submit doa dengan cara yang betul. Apa sahaja yang kita hajat, terutamanya yang kita hajati sangat-sangat...sebut 3 kali, tarik nafas dalam-dalam dan serah. Serah tu umpama kita tekan button enter. Apa pun yang terjadi kita berserah pada Allah. Yakinlah bahawa Allah mendengar setiap permintaan hambanya.


Hadiah misteri


Awin memenangi hadiah misteri


Di awal program, Firdaus ada nyatakan bahawa siapa yang berjaya mencatat tips yang paling banyak akan mendapat hadiah misteri. Di mana ia akan mengubah kehidupan mereka daripada biasa-biasa ke luar biasa.

Nak tahu ke apa hadiahnya??? Jeng..jeng...Hadiahnya adalah tiket ke IMKK  yang dianjurkan oleh Dr Azizan Osman pada bulan June yang akan berlangsung selama 4 hari. 


Business game




Program ini di akhiri dengan satu permainan  yang melibatkan perniagaan. Banyak pengajaran yang kami dapat daripada game tersebut. Kami diberi kesedaran bahawa di dalam bisness kita mesti sentiasa bersedia, kena bertindak dengan pantas untuk merebut apa sahaja peluang yang ada depan Mata. Tapi kena ingat jangan sampai jadi orang tamak.

Berniaga bukan untuk kaya tapi untuk membantu orang lain, memudahkan urusan orang lain dan menambah nilai hidup orang lain.

Banyak bisness yang tumbuh diluar sana bagai cendawan tumbuh selepas hujan. Begitu juga dengan shkalee, terlalu banyak distributor dan group Shaklee lain yang ditubuhkan. Tapi jangan jadi distributor yang biasa-biasa tapi jadilah distributor Shaklee yang luar biasa.

Pilihlah group yang betul betul akan membimbing anda dengan sepenuh hati hingga ke peringkat Master. Bak kata Dr Azizan Osman a.k.a DAO,  kalau nak berniaga, cari perniagaan yang kita suka, yang boleh bantu selesaikan masalah orang lain dan yang paling penting boleh memberi keuntungan di dunia dan akhirat. 

Dan kerana itulah, saya rasa bersyukur kerana ditemukan dengan empayar MFMS ini. 


Peserta yang hadir ke Seminar OMG

Setakat ni dulu perkongsian kali ini. 

Jom tengok gambar-gambar sekitar program berlangsung.









Mentor saya, Nadia dan Bob




Lunch untuk hari yang pertama, nasi ayam yang sangat sedap

Lunch untuk hari ke-2. Nasi ayam penyet



En.Latif juga berkongsi sedikit pengalaman dengan kami










Antara sebab kenapa orang suka join bisness ni adalah kerana boleh sentiasa bersama keluarga. Boleh bawa anak ke seminar


Mia - Ala-ala duta kecil gitew


Master Firdaus yang sentiasa energetic



Betul kata master, Rugi Tak Join!!!



MFMS EMPIRE
THE MOST HAPPENING SHAKLEE TEAM IN MALAYSIA   

Jika anda suka dengan perkongsian kali ini, sila like and share agar lebih ramai yang akan mendapat manfaat






Jika anda rasa entry ni best, sila 'like' untuk manfaat kawan-kawan lain :-)
blogger templatesblogger widgets

0 comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates